1) |
RISM B/III.6: {The Theory of Music. Manuscripts from the Carolingian Era up to c. 1500. Descriptive Catalogue of Manuscripts. Addenda, Corrigenda, a cura di C. Meyer, C. Ruini, G. Di Bacco, München, G. Henle, 2003, p. 459 | 466 | . |
20 | |||
2) |
Giuliano Di Bacco, {De Muris e gli altri. Sulla tradizione di un trattato trecentesco di contrappunto, Lucca, Libreria musicale italiana, 2001, p. 331 | 294 | |
4 | |||
3) |
Oscar Mischiati, {Il catalogo originale dei codici manoscritti di padre Martini, «Studi Musicali», XXVIII (1999), pp. 117-218, p. 125n | 170 | . |
328 | |||
4) |
Bonnie J. Blackburn - Edward E. Lowinsky - Clement A. Miller, {A correspondence of Renaissance musicians, Oxford, Clarendon Press, 1991, pp. 168-170 | 187 | |
3 | |||
5) |
Klaus-Jürgen Sachs, {Der Contrapunctus im 14. und 15. Jahrhundert. Untersuchungen zum Terminus, zur Lehre und zu den Quellen, Wiesbaden, Steiner, 1974, p. 187 | 212 | |
2 | |||
6) |
F. Alberto Gallo, {Philological works on music treatises of the Middle Ages. A bibliographical report, «Acta Musicologica», XLIV (1972), pp. 78-101 "
, p. 100 | 177 | |
6 | |||
7) |
Clement A. Miller, {Early Gaffuriana. New answers to old questions, «Musical Quarterly», 56 (1970), pp. 367-388, pp. 383-384 | 202 | |
2 | |||
8) |
Paul Oscar Kristeller, {Iter italicum. A finding list of uncatalogued or incompletely catalogued humanistic manuscripts of the Renaissance in Italian and other libraries, London - Leiden, The Warburg Insitute - Brill "
, I, p. 30 | 171 | |
44 |
Legenda: |
Opere citate: Libri Opere iconografiche Lettere Strumenti |