1) |
RISM B/III.6: {The Theory of Music. Manuscripts from the Carolingian Era up to c. 1500. Descriptive Catalogue of Manuscripts. Addenda, Corrigenda, a cura di C. Meyer, C. Ruini, G. Di Bacco, München, G. Henle, 2003, p. 453 | 466 | . |
20 | |||
2) |
Oscar Mischiati, {Il catalogo originale dei codici manoscritti di padre Martini, «Studi Musicali», XXVIII (1999), pp. 117-218, p. 125n | 170 | . |
328 | |||
3) |
Bonnie J. Blackburn - Edward E. Lowinsky - Clement A. Miller, {A correspondence of Renaissance musicians, Oxford, Clarendon Press, 1991, pp. 167-173 | 187 | |
3 | |||
4) |
F. Alberto Gallo, {Die Notationslehre im 14. und 15. Jahrhundert, in {Die Mittelalterliche Lehre von der Mehrstimmigkeit, a cura di F. Zaminer, Darmstadt, Wissenschaftliche Buchgesellschaft, 1984 (Geschichte der Musiktheorie, 5), pp. 257-356, pp. 352-353 | 181 | |
7 | |||
5) |
Clement A. Miller, {Early Gaffuriana. New answers to old questions, «Musical Quarterly», 56 (1970), pp. 367-388, pp. 373-383 | 202 | |
2 | |||
6) |
Rossana Dalmonte, {Catalogo musicale del Duomo di Monza, Bologna, Forni, 1969, pp. XXXV-XXXVI | 203 | |
1 | |||
7) |
Clement A. Miller, {Gaffurius's Practica musicae. Origin and contents, «Musica Disciplina», 22 (1968), pp. 105-128 "
, pp. 108-109 | 201 | |
1 | |||
8) |
Paul Oscar Kristeller, {Iter italicum. A finding list of uncatalogued or incompletely catalogued humanistic manuscripts of the Renaissance in Italian and other libraries, London - Leiden, The Warburg Insitute - Brill "
, I, p. 29 | 171 | |
44 | |||
9) |
F. Alberto Gallo, {La tradizione dei trattati musicali di Prosdocimo de Beldemandis, «Quadrivium», VI (1964), pp. 57-84 "
, p. 100 | 215 | |
2 | |||
10) |
Luigi Cremascoli, {Note storiche sulla vita di F. Gaffurio, in {Franchino Gaffurio, a cura di A. Caretta [et al.], Lodi, Edizioni dell'Archivio storico lodigiano, 1951, pp. 66-67, 134 | 200 | |
1 |
Legenda: |
Opere citate: Libri Opere iconografiche Lettere Strumenti |