1) |
PROMS - The production and reading of music sources. Mise en-page in manuscripts and printed books containing polyphonic music, 1480 - 1530 "
| 602 | |
11 | |||
2) |
Thomas Schmidt, {Making polyphonic books in the late Fifteenth and early Sixteenth centuries, in {The production and reading of music sources, mise-en-page in manuscripts and printed books containing polyphonic music, 1480-1530, a cura di Thomas Schmidt and Christian Thomas Leitmeir, Turnhout, Brepols, 2018, p. 92 | 592 | |
9 | |||
3) |
{Sources of identity. Makers, owners and users of music sources before 1600, a cura di L. Colton e T. Shephard, Turnhout, Brepols, 2017, pp. 31, 35, 210, 227-234 | 585 | |
6 | |||
4) |
Karin Paulsmeier, {Notationskunde 15. und 16. Jahrhundert, Basel, Schwabe, 2017, I, p. 211 | 564 | |
3 | |||
5) |
Francesco Facchin, {Tra Padova e Ferrara. Ipotesi sulla nascita del doppio coro, in {Dal canto corale alla musica policorale, a cura di Lucia Boscolo Folegana, Alessandra Ignesti, Padova, CLEUP, 2014, pp. 49-67 | 538 | . |
1 | |||
6) |
{MassDataBase "
| 471 | |
7 | |||
7) |
Thomas Schmidt-Beste, {Dedicating music manuscript. On function and form of paratexts in fifteenth- and sixteenth-century sources, in {"Cui dono lepidum novum libellum?". Dedicating Latin works and motets in the sixteenth century, a cura di Ignace Bossuyt, Nele Gabriels, Dirk Sacré, Demmy Verbeke, Leuven, Leuven University Press, 2008, pp. 81-108 "
, pp. 103-104 | 296 | |
1 | |||
8) |
Laurence Wuidar, {Musique et hermetisme après le Concile de Trente. Astrologie et canons enigmes, Tesi di dottorato, Université Libre de Bruxelles, a.a. 2006-2007 | 146 | |
49 | |||
9) |
Antonio Lovato, {Tradizioni liturgico-musicali del culto antoniano, «Il Santo. Rivista antoniana di storia dottrina arte», XXXVI (1996), pp. 301-320, p. 305 n.15 [Jachet de Mantua Ecclesiam tuam] | 78 | |
3 | |||
10) |
Rainer Heyink, {Der Gonzaga-Kodex Bologna Q19. Geschichte und Repertoire einer Musikhandschrift des 16. Jahrhunderts, Padeborn, Schöningh, 1994 (Beiträge zur Geschichte der Kirchenmusik, 1), [Contiene una scelta di trascrizioni dal ms.] | 79 | |
1 | |||
11) |
Robert Nosow, {The Dating and Provenance of Bologna, Civico Museo Bibliografico Musicale, MS Q.19, «Journal of musicology», IX.1 (1991), pp. 92-108 | 70 | . |
1 | |||
12) |
{Selections from Bologna, Civico museo bibliografico musicale, MS Q19 ("Rusconi Codex"), a cura di R. Sherr, New York - London, Garland 1989 (Sixteenth-century motet, 6-7), 2 v., [Contiene 96 mottetti in edizione moderna]. | 60 | |
1 | |||
13) |
{Bologna, Civico Museo Bibliografico Musicale, MS.Q 19 ("Rusconi Codex"), a cura di J.A. Owens, New York - London, Garland, 1988 (Renaissance music in facsimile, 1) [ripr. facs.] | 38 | |
1 | |||
14) |
Roberto Trovato, {Regesto dei manoscritti in lingua francese esistenti presso il Civico Museo bibliografico musicale di Bologna, Bologna, Pàtron, 1980 "
, n. 254 | 157 | |
57 | 189 | ||
15) |
{Census-catalogue of manuscript sources of polyphonic music, 1400-1550, Neuhausen, A.I.M. - Hänssler, I, pp. 73-74 + IV, p. 277 | 72 | . |
25 | |||
16) |
Luigi Torchi, {I monumenti dell'antica musica francese a Bologna, «Rivista musicale italiana», XIII (1906), pp. 451-505 e 575-615 "
, p. 502 | 156 | |
26 | |||
17) |
DIAMM - Digital Image Archive of Medieval Music "
| 323 | |
25 | |||
18) |
CMME - Computerized Mensural Music Editing "
| 337 | |
16 |
Legenda: |
Opere citate: Libri Opere iconografiche Lettere Strumenti |