1) |
PROMS - The production and reading of music sources. Mise en-page in manuscripts and printed books containing polyphonic music, 1480 - 1530 "
| 602 | |
11 | |||
2) |
Thomas Schmidt, {Making polyphonic books in the late Fifteenth and early Sixteenth centuries, in {The production and reading of music sources, mise-en-page in manuscripts and printed books containing polyphonic music, 1480-1530, a cura di Thomas Schmidt and Christian Thomas Leitmeir, Turnhout, Brepols, 2018, p. 65 | 592 | |
9 | |||
3) |
{Sources of identity. Makers, owners and users of music sources before 1600, a cura di L. Colton e T. Shephard, Turnhout, Brepols, 2017, pp. 178, 184 | 585 | |
6 | |||
4) |
Oscar Mischiati, {Il catalogo originale dei codici manoscritti di padre Martini, «Studi Musicali», XXVIII (1999), pp. 117-218 | 170 | . |
328 | |||
5) |
David Fallows, {A catalogue of polyphonic songs, 1415-1480, Oxford - New York, Oxford University Press, 1999 | 232 | |
4 | |||
6) |
Roberto Trovato, {Regesto dei manoscritti in lingua francese esistenti presso il Civico Museo bibliografico musicale di Bologna, Bologna, Pàtron, 1980 "
, n. 252 | 157 | |
57 | 189 | ||
7) |
{Census-catalogue of manuscript sources of polyphonic music, 1400-1550, Neuhausen, A.I.M. - Hänssler, I, pp. 71-72 + IV, p. 276 | 72 | . |
25 | |||
8) |
Giulio Cattin, {Nuova fonte italiana della polifonia intorno al 1500 (MS. Capetown, Grey 3.b.12), «Acta Musicologica», XLV (1973), pp. 165-221; ripubblicato in Id., {Studi sulla lauda offerti all'autore da F.A. Gallo e F.Luisi, a cura di P. Dalla Vecchia, Roma Torre d'Orfeo, 2003, pp. 153-226 "
| 63 | |
5 | |||
9) |
Luigi Torchi, {I monumenti dell'antica musica francese a Bologna, «Rivista musicale italiana», XIII (1906), pp. 451-505 e 575-615 "
, pp. 499-501 | 156 | |
26 | |||
10) |
DIAMM - Digital Image Archive of Medieval Music "
| 323 | |
25 |
Legenda: |
Opere citate: Libri Opere iconografiche Lettere Strumenti |