Collocazione: X.87

Unità: 8

Bidellio Matteo, lucchese
Solemnia inter altaris sacrificium tam pro vivis, quam pro defunctis a choro decantanda octonis vocibus, addita partium gravium complexione; auctore Matthaeo Bidellio Lucensi, in Foeliciensi Oppido Moderatore Musices, et Organi, nec non publico Humaniarum Litterarum professore. Antuerpiae Foelicianae. 1616. Apud Peregrinum Bidellium. {Manca il Canto del secondo coro} (A tergo del frontispizio leggesi la seguente dedicatoria):

Ill.mo ac Excellentiss.o Lucensis Reip. Senatorum Collegio Matthaens Bidellius foel. D: perp.
Surgentem ingenioli mei plantam (Patres Opt.) vestra olim quasi coluistis manu, studiis vestris perinde ac imbribus irrigastis; et jam, sole gratiarum vestrarum irradiante, ramos protendebat ipsa suos, cum, gravioribus animum curis suffurari per otiolum si aliquando ad exilarationem licuit, sub illius umbra interdum accubare non fuistis gravati; sed, nescio quo casu, patrio avulsa solo, alio translata (patrii profecto coeli foecunda prius facta temperie, ac benignitate) plures cum conceperit fuetus, ev multis, quos protulit, quos edidit primos, vobis voluti primitias propriis cultoribus mittendos censui, tum ne duodecimum a patria annum cum abfuerim studiorum vestrorum, Patriaeque oblitus viderer, tum ne Lucensis civis sine luce saltem aliqua vivam. Quod munus, qualecumque sit, si veluti vestris inceptum opus manibus, quasi fructus a vobismetipsis culta ex arbore decerpentes, benigno exceperitis vultu, ansa dabitur ut aliquot insuper hujus generis, qui interea apud me maturescunt, ex tenebris in lucem prodeant; et modo quem alias fovistis vestro nunc tueamini, ac ornetis patrocinio, licet a vobis absim, concivibus fortasse meis (Deo praesertim juvante) ostendam ex Lucensi Luce, ac splendore non obscuritatem exisse. Valete, valete (inquam) semper Cives praestantiss. quorum merita ubique praedicantur, praedicata laudibus efferuntur quam maximis, laudata, sempiterna digna censentur gloria; quorum aequitatem, ac justitiam amant omnes: religionem, ac pietatem venerantur, suspiciunt prudentiam; vires norunt; animi amlitudinem mirantur; liberalitatem, ac munificentiam extollunt: Quos profecto si Astraeae alumnos in judiciis, Numas in veri Dei cultu, Catones in bene gerenda, & administranda rep., Camillos in bellis, Caesares in splendore, et magnanimitate, Alexandros in largiendo dixerim vel parum dixisse videbor; sud consulto haec pretereo, ne (vera licet dicantur) Lucensis Lucensihus nimium blandiri videar. Valete iterum, atque iterum, meque vostri observantissimum amate semper.
La seconda carta d'ogni libercolo di quest'opera contiene poesie italiane e latine dell'autore stesso in lode della città di Lucca sua patria.
Il frontispizio della parte dell' organo è alquanto diverso dalle parti di canto, ed è così concepito:
« Complexio partium gravium ad solemnia inter altaris sacrificium tum pro vivis quam pro defunctis cum musicis instrumentis octonis vocibus decantanda. Auctore Matthaeo Bidellio Lucensi ecc. »
In detta parte dell' organo dopo la dedicatoria segua nel retto della seconda carta quanto appresso:
Typographus Lectori.
Facessant Zoili, Momique recedant. Tibi candide Lector typographicos hosce labores, si minus expolitos, sinceros tamen exibemus, sumptibus Auctoris fratris non exlguis typis comparatis: sed cum puer adhuc, non modo alias typographicam professus artem fuerim, sed neque antehac praelum viderim, si in aliquo defecerim benignus ignoscas velim; in dies vero ab Auctore jucundiora fortasse, a me certe majorem artis experientiam adepto concinnius et elegantius impressa expectato. Vale.

Nomi: Bidelli, Matteo.

Editori: Bidelli, Pellegrino.

Catalogo della Biblioteca del Liceo Musicale di Bologna: II, p. 43

RISM A/I : B-2619

ID: 3404 Segnalazioni (errori nella scheda, suggerimenti bibliografici ecc.)

LEGENDA
[] Integrazioni a cura del Museo internazionale e biblioteca della musica di Bologna
* Dopo il numero di repertorio indica una discrepanza tra la consistenza indicata e quella effettiva
{} Integrazioni tratte dalle schede manoscritte di G. Gaspari
_ Carattere utilizzato per trascrivere i segni di abbreviazione

Teoria musicale

Musica vocale sacra

Musica vocale profana

Musica strumentale

Libretti