Collocazione: BB.355

Unità: 9

Riproduzioni

Digitalizzazioni in rete Digitale:

Museo internazionale e biblioteca della musica München, Bayerische Staatsbibliothek

Fotocopia Fotocopia: FC.BB.355

 Microfilm n.: 4060

Stefani Agostino
Psalmodia Vespertina Volans Octo Plenis Vocibus Concinenda, Sereniss. ac Potentiss. Principi Domino, D. Ferdinando Mariae Vtriusque Bavariae ac Palatinatus Superioris Duci, Comiti Palatino Rheni, Landgrauio Leichtenbergensi S. R. I. Archidapifero, & Electori, &c. nec non Serenissimae Henriettae Adelaidi Ex Regia Sabaudiae Stirpe Natae, eiusdem Serenissimi Electoris Vxori meritissimae, &c. dicata ab Augustino Steffano Eorund: Sereniss: Principum Musico-Organista Anno Sal. MDCLXXIV. Aetatis suae XIX - Romae, ex Typographia Jo: Angeli Mutij. - in 4°. Cantus, Altus, Tenor, Bassus primi chori; Cantus, Altus, Tenor, Bassus secundi chori, et Organum. In tutto opuscoli nove.

Trascriviamo l' epigramma a tergo del frontespizio, e la dedicatoria coll' avviso al lettore che veggonsi impressi nella carta susseguente:
EPIGRAMMA
Augeat Augustine augusta sorte, Suprema
Ut merito debet praemia, fama, Tibi
Germine ab Herculeo iam germen germinat. Edit
Virtus virtutem; lumen, & inde, Faces
Sors tua nunc virtus est; dum fati aemula Floret
Tanti operis luci, gloria maior Adest
Inclita si peperit iuuentus germina; Nomen
Nomini, & augustum firmat, et auget Opus.
I .A.B.
V.I.D.
Sereniss.mi ac Potentiss.mi Principes Domini Clementissimi.
Humanitas sub coelo vivit; & quidquid illi euenit è coelo prouenit. Innumerabiles à benignitatis Coelo Serenitatum Suarum mihi beneficiarum pluuiae immerito prouenerunt; ita ut Amore, Gratia, muneribus, Patrocinio decoratus felicissimo iuuentuti meae euentos semper speraui. Psalmodia haec Volans primus laborum meorum foetus, celeri studij volatu, ad serenum Patrocinij Coelum Serenitatum Suarum volat. Sint Astrà Serenitatum Suarum mihi propitia, & benigna; & secundo lumine, quam à Bauariae Coelo iam diu accepi, augeant lucem. Interim Serenitatibus suis augeat coelum innumerabiles dies, & immortales. Ita voueo.
Serenitatum Suarum
Romae I. Januarij 1674.
Humillimus, Addictissimus, & Obsequentissimus seruus AUGUSTINUS STEFFANUS.
AD LECTOREM
Ignosce audaciae iuuentutis Amice Lector, non gloriae cupidus, nec amicorum consilio, nec alijs rationibus commotus Psalmodiam hanc Typis dare decreui; sed solum vt notus esset meae seruitutis ignis erga Serenissimos Principes, qui nisi in studij ardore (solius scilicet anni circulo) clarere non potuisset; gloria tanti laboris sapientia est solum Magistri, & fortitudo Herculis, cuius stylum imitari non ex parte, sed totum glorior. Cape igitur Volantem hanc Psalmodiam, velocitate volantis temporis volanti calamo perfectam, quam non auribus, nec arti, sed breuitati, & commoditati atteinperavi. Proba, & Vale.
Il Fétis credette che lo Stefani prima che da Ercole Bernabei avesse da altri studiato il contrappunto. Ma se avesse letto il surriferito Discorso avrebbe imparato che il nostro autore dopo un anno di fervorosa applicazione (solius silicet anni circulo) al comporre potè produrre in pubblico questa prima sua opera; del che attribuisce tutta la gloria alla sapienza e al valore del di lui precettore Ercole Bernabei. L'articolo del Fétis deve quindi emendarsi, aggiungendovi inoltre la notizia della presente edizione romana da esso ignorata. Il Baini tom. II, pag. 59, nota 505, assegna Castelfranco veneto per patria dello Stefani.

Nomi: Steffani, Agostino.

Editori: Mutii, Giovanni Angelo.

Riferimenti bibliografici

Catalogo della Biblioteca del Liceo Musicale di Bologna: II, pp. 314-315

RISM A/I : S-4738

Antiche collocazioni: 174-3 (inventario Barbieri, primo quarto sec. XIX) 0741 (catalogo Sarti, circa 1840)

ID: 5630 Segnalazioni (errori nella scheda, suggerimenti bibliografici ecc.)

LEGENDA
[] Integrazioni a cura del Museo internazionale e biblioteca della musica di Bologna
* Dopo il numero di repertorio indica una discrepanza tra la consistenza indicata e quella effettiva
{} Integrazioni tratte dalle schede manoscritte di G. Gaspari
_ Carattere utilizzato per trascrivere i segni di abbreviazione

Teoria musicale

Musica vocale sacra

Musica vocale profana

Musica strumentale

Libretti