Collocazione: V.71

Unità: 7

Riproduzioni

 Microfilm n.: 0560

Aloisi Fr. Gio. Battista, bolognese, Min. Conv.
Contextus Musicarum proportionum, quo concertunm varietate Binis, Ternis, Quaternis, Quinis, & Senis vocibus debitum, ac deuotum reddit Aulae Caelesti laudum, precumq; obsequium F. Joannes Baptista Alovisius Minorita Conuent. Art. & Sac. Theologiae Doctor. Eminentissimi ac Excellentissimi Principis & Cardinalis à Dietrichstain Theologus, Secretarius, nec non Musicae Praefectus. Serenissimo Arciduci Austriae Leopoldo Guilielmo consecratus. Opus Quartum. Superiorum permissu, ac Priuilegio. - Venetiis. 1637. Apud Bartholomeum Magni. - in 4°. Cantus, Tenor, Altus, Bassus, Quintus, Sextus, et Bassus pro Organo. In tutto opuscoli sette. (V'ha questa dedicatoria):

Sere.mo. et Rev.mo Principi ac Domino D. Leopoldo Guilielmo Archiduci Austriae, Duci Burgundiae, Styriae Carintiae, Carniolae, & Wirtembergae, & Passauiensi. Abbatiarum Principalium Hersfeldensis, Murbacensis, & Luderensis Administratori. Comiti Hasburgi, Tyrolis, & Goritia‚ &c. Principi ac Domino meo Clementissimo. Deterrebat me tenuitas mea, Serenissime & Reuerendissime Princeps, sed animauit benignitas tua, & simul deuotio mea, vt Celsitudinem T. Serenissimam ab Augustissimo, & Optimo Parente ad Austriae, & totius fere Imperij tranquillitatem ac salutem hoc infesto tempore (quo universa pene Europa ad imperium Bellonae, & nouercantis fortunae nutum conquassatur) relictam, à publicis auocare auderem, & hunc qualemcunque Musicum Contextum nomini tuo ac famae consecrarem. In illo enim fastigio dignitatis, & publicorum negotiorum mole constituta non dedignaris ad inferiores genij Tui maiestate curas descendere, & in secretum Tuum conclave Musas, ac Melpomenem Musicae parentem admittere. Hac proinde benignitate animosus, & gratia simul, qua hic in obsequijs Eminentissimi D. Cardinalis Patroni mei existens Celsitudini Tuae Serenissimae seruire eum gloria mea immortalis mihi permissum est., fretus, concinnaui sub auspicijs eius exile hoc opusculum Musicum, cuius nunc Contextum sub protectione Tua, non ad famam aliquam lacessendam, sed ad Celsitudinem T. Serenissimam pro humillima Obseruantia mea testificanda, leui hoc argumento adorandam, publici iuris, lucisque facio; demisse supplicans, ne qualecumque hoc, incultum licet, & insuaue, munus aspernari velis, sed tanquam proprium, & Tibi debitum (maxima enim huius operis pars sub oculis tuis composita, nec displicere visa est) vendicare, eiusque authorem patrocinio, & fauore Tuo dignari, qui non alias viuit, quam Vt sit Celsitudinis Tuae Serenissimae & Reuerendissimae
Viennae Austriae Kalendis Septembris 1636.
Obsequijs aeternum deuotus Seruulus, et Capellanus F. JOANNES BAPTISTA ALOULSlUS de Bononia Min. Con. Nell' ultima carta è impresso il seguente avviso:
ALLI SIGNORI MUSICI
«Prego instantemente le Signorie Vostre, che com'altre volte per loro cortesia si compiacquero honorare le mie compositioni musicali cantandole, così in continuatione di essa restino seruite à non sdegnar le presenti, fatte si per debito del mio vfficio, com'anco per far feriare alle volte l' intelletto, e riposar il corpo dalli altri affari, che tengo in servitio del mio Clementissimo Prencipe, e Signore. Auertino però in gratia, che quelle che sono notate Canto o Tenore ouero Due Canti, o Tenori, si possono cantare nel modo insinuato, ma quelle che non hanno tal' espressione, non faranno effetto cantandole altrimenti, essendo sempre meglio rappresentarle con le sue voci naturali. Sia ciò detto, non per dar norma alle SS. VV. mà per spiegargli l' intentione con cui l' ho composte; la quale però s' estende anco à seruirle. Dio N. S. Le feliciti».

Nomi: Aloisi, Giovan Battista: OFMConv.

Editori: Magni, Bartolomeo.

Catalogo della Biblioteca del Liceo Musicale di Bologna: II, pp. 337-338

RISM A/I : A-0876

Antiche collocazioni: 227-1 (inventario Barbieri, primo quarto sec. XIX) 0841 (catalogo Sarti, circa 1840)

ID: 5829 Segnalazioni (errori nella scheda, suggerimenti bibliografici ecc.)

LEGENDA
[] Integrazioni a cura del Museo internazionale e biblioteca della musica di Bologna
* Dopo il numero di repertorio indica una discrepanza tra la consistenza indicata e quella effettiva
{} Integrazioni tratte dalle schede manoscritte di G. Gaspari
_ Carattere utilizzato per trascrivere i segni di abbreviazione

Teoria musicale

Musica vocale sacra

Musica vocale profana

Musica strumentale

Libretti